Aanmelden als klant van de Dierenvoedselbank

 

Onze doelgroep is iedereen met een laag inkomen (120% van het sociaal minimum) en 1 of meerdere huisdieren. Anders gezegd: iedereen die energietoeslag kreeg kan ook ondersteuning krijgen bij de zorg voor de huisdieren.

 

Ben je klant bij Voedselbank Zeist? Dan kan je je aanmelden door het aanmeldformulier op onze website in te vullen. Zodra je een reactie van ons hebt ontvangen kan je bij ons een pakket op komen halen. Je dient je dan te legitimeren en ook de gegevens van de huisdieren te kunnen laten zien. Bijvoorbeeld een paspoort/inentingsboekje of een patiëntenkaart van een dierenarts. Als je deze documenten niet in je bezit hebt, neem dan even contact met ons op, dan kunnen we een oplossing zoeken.

Ben je klant bij Voedselbank Zeist? Dan controleren wij dat en hoef je bij ons geen verdere inkomenspapieren te laten zien.

 

Kom je via een andere hulporganisatie bij ons? Stuur ons de gegevens van de organisatie en contactpersoon mee in het bijzonderhedenveld van het aanvraagformulier. Indien alles in orde is kan dezelfde week nog gebruik worden gemaakt van de diensten van de dierenvoedselbank.

 

Kom je zonder verwijzing? Dan kan je je aanmelden door het aanmeldformulier op onze website in te vullen. De aanmelding is pas definitief als je van ons bericht hebt ontvangen met daarin een afspraak voor een intakegesprek.
Wanneer je bij ons langskomt voor een intakegesprek verzoeken wij om de volgende documenten mee te nemen:

  • Identiteitsbewijs
  • Paspoort(en) huisdieren, inschrijvingsbewijs/patiëntenkaart van dierenarts mag ook
  • Loonstrook of uitkeringsbewijs
  • Bewijsstukken schulden en eventuele afbetalingsregelingen
  • Eventuele papieren schuldhulpverlening/bewindvoering

 

Bovenstaande documenten zijn voor ons ter verificatie. Wij kopiëren en bewaren niets, maar willen misbruik voorkomen en dat kan alleen door controle van de financiële situatie.