Voorwaarden:

  1. Om in aanmerking te komen voor een pakket dient het inkomen 120% van het bestaansminimum of minder te zijn. Krijg je energietoeslag? Dan kan je ook gebruik maken van onze dienst. Twijfel je? Neem dan contact op, dan kijken we samen even.
  2. Als je klant bent bij Voedselbank Zeist kun je je via onze website aanmelden, je hoeft niet op een intakegesprek te komen.  Als je geen klant bent bij eerdergenoemde organisatie dan moet je een afspraak maken voor een intakegesprek.
  3. Iedere 6 maanden wordt een nieuwe inkomenstoets gedaan.
  4. Wijzigingen in je situatie dienen direct doorgegeven te worden. Denk hierbij aan verandering van gezinssamenstelling, verandering van inkomen, contactgegevens, verhuizing, overlijden huisdier etc. Wijzigingen kunnen gevolgen hebben voor het recht op een pakket.
  5. Wij geven per huishouden een pakket voor maximaal 3 huisdieren. Bij aanschaf van nieuwe huisdieren vervalt het recht op een pakket. Dit geldt ook voor het fokken (ongelukjes vallen hier ook onder) van een nestje pups, kittens, of konijnen en het krijgen van een dier. Bij overtreding van deze regel krijg je 6 maanden geen pakket. Daarna kan je je opnieuw aanmelden.
  6. De dier(en) moet(en) minimaal 6 maanden in je bezit zijn voordat je een beroep op onze hulp kunt doen. Wij verstrekken geen voer voor pups en kittens. Wij staan er niet achter dat mensen met financiële problemen huisdieren aanschaffen, dus je moet bij aanmelding kunnen aantonen dat het dier minimaal een half jaar in je bezit is.
  7. Het pakket dien je zelf op te halen op de uitgiftedag bij ons uitgiftepunt, mocht dit niet mogelijk zijn neem dan contact op. Je dient zelf een tas mee te nemen en zakjes/bakjes waar we het voer in kunnen scheppen.
  8. Wij verwachten dat je aanmeldt om een pakket te halen, wij zorgen dat het bijtijds klaar staat.
  9. Wij zijn afhankelijk van donateurs en sponsoren. Het pakket bevat misschien niet voldoende voer om een huisdier volledig van te laten eten, het is een aanvulling op het bestaande dieet.
  10. Het is niet toegestaan om door ons verstrekte dierenvoeding of toebehoren door te verkopen of op andere manieren aan anderen aan te bieden. Indien wij dit toch constateren dan vervalt het recht op een pakket.
  11. Stichting Dierenvoedselbank Zeist is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door de door ons geleverde producten.
  12. Indien je een voedselpakket voor huisdier(en) ontvangt van een andere organisatie, dan heb je bij ons geen recht op een pakket.
  13. Houd je aan de huisregels van het pand waar wij werken, parkeer je auto in de vakken.
  14. Wij zijn er om te helpen en hanteren voor al onze cliënten dezelfde regels. Hierover discussiëren met onze medewerkers is niet nodig. Als je tegen problemen aanloopt kan je contact opnemen met een van onze bestuursleden. Zij zullen je graag te woord staan.
  15. Bij grensoverschrijdend gedrag en agressie, zowel verbaal als fysiek zal de toegang tot het pand worden geweigerd en wordt de politie ingeschakeld. Je krijgt dan geen pakket meer zolang onze stichting bestaat. Wij melden dit ook bij de voedselbank, hulpverlening, onze collega-dierenvoedselbanken en overkoepelende organisaties.
  16. Stichting Dierenvoedselbank Zeist behoudt zich het recht om de levering van pakketten stil te leggen.